Nyt graviditetshold i Fysikken


Er du gravid, har du nu en unik mulighed for at træne sammen med andre gravide i Fysikken under vejledning af gyn-obs fysioterapeut Nanna Larsen og Mie T. Olsen.

Holdene foregår i den lille sal hver tirsdag og torsdag

Tirsdag kl. 16.30-17.30 ved Nanna Larsen

Torsdag kl. 15.00-16.00 ved Mie T. Olsen

Under graviditeten ændrer kroppen sig og motionsvanerne ændres. For de fleste reduceres aktivitetsniveauet under graviditeten. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at man som gravid er fysisk aktiv, mindst 30 minutter om dagen.

Fysisk aktivitet medfører lavere risiko for svangerskabsforgiftning, graviditets sukkersyge, bækkensmerter, desuden mindsker bækkenbundstræning under graviditeten risikoen for urininkontinens både i slutningen af graviditeten og efter fødsel.

holdet vil der være fokus på:

  • Træning af bækkenbunden for at mindske risikoen for urininkontinens under- og efter graviditet

  • Styrke og bevægelse af din krop så du mindsker risikoen for graviditetsgener og bliver klar til fødslen

  • Pulsen op og sved på panden – det er både godt for dig og dit barn

Generelt vil du blive mødt i det energiniveau DU har på dagen og det DIN krop kan. Det vil blive en blanding af styrke-, puls-, bevægelses- og afspændingstræning. Hver graviditet er individuel og således vil vi tilpasse træningen til, hvad DIN krop kan og har brug for.

Hvem kan være med?

Du kan deltage lige så snart du står med en positiv graviditetstest. Om du er i 1., 2. eller 3. trimester – så sørger vi for at tilpasse træningen og øvelserne til hvad du kan – og må.

Tilmelding kræver blot, at du er fitness-medlem i Fysikken.

MAKS 8 DELTAGERE

Har du graviditetsrelaterede bækkensmerter, problemer med inkontinens eller andre problematikker relateret til graviditeten kan du med fordel booke en tid hos en af vores gyn/obs fysioterapeuter Nanna Larsen og Mie T. Olsen, eller booke en tid hos vores osteopat Katrine Magnussen.

SAMARBEJDSPARTNERE

Clear
Cache