Lukket efterfødselshold med fokus på bækkenbundens muskulatur og samling af mavemuskler. 


Graviditet i sig selv er en hård periode for din bækkenbundsmuskulatur og kroppen generelt. Samtidig bliver bækkenbunden max udspillet under den vaginale fødsel. 

Om du har født vaginalt eller ved kejsersnit er det tid til at få kroppen styrket og måske blive endnu stærkere end før din graviditet. Du kan starte når du har lyst – dog skal der gå 8 uger efter kejsersnit. 

 

På det lukkede efterfødselshold får du hjælp og vejledning til hvordan du får en stærkere bækkenbund og mavemuskulatur, der kan klare de udfordringer du står overfor som mor. Du lærer om kropsholdning, hvordan du bærer dit barn, viden om din bækkenbund, styrkelse af overkroppen, sparring omkring dig og dine udfordringer, samt hvordan du får implementeret træning i en travl hverdag (hvor der tages udgangspunkt i “lidt er bedre end ingenting”).

  • Første del er en individuel undersøgelse af din bækkenbund samt mavemuskler – din bækkenbundsmuskulatur bliver undersøgt ift. styrke, udholdenhed og fyring mm – for at sikre at vi kan hjælpe dig med at få kontakt med bækkenbunden igen. Det vil derfor som udgangspunkt være en udvendigt og indvendigt undersøgelse i skeden og/eller endetarmen. 
  • 10 ugers træning på et lukket hold med max 8 deltagere. Træningen vil foregå med hensyn til jeres behov og jeres skønne unger er selvfølgelig mere end velkommen. 
  • Slut undersøgelse/evaluering af din bækkenbund og mavemuskler med råd og vejledning til din fortsatte træning. 

 

Holdet starter op d. 7. oktober kl. 10-11.

Så tilmeld dig allerede i dag

Pris: 1600 kr.

Tilmeld dig på fysikken@fysikken.dk eller 57612465. Du er også meget velkommen til at komme forbi Fysikken, Fuglebakken 1, 4100 Ringsted.

Hvem er jeg? Fysioterapeut og Gynækologisk fysioterapeut studerende Mie Olsen – 5 hurtige om mig:

  • 35 år og to krudtugler på hhv. 2 og 5 år.
  • Jeg har født begge mine børn vaginalt og har fokus på min bækkenbund i min dagligdag.
  • Under mine graviditeter fik jeg rectus diastase, som jeg trænede op igen.
  • Arbejdet med gravide og træning efter fødsel har altid været en stor interesse og jeg har arbejdet med det i 4-5 år.
  • Jeg har taget forskellige kurser indenfor området og er for nyligt startet på gynækologisk fysioterapi uddannelsen – kan derfor allerede nu tjekke om man aktiverer ens bækkenbundsmuskulatur optimalt, så den kan bruges, når der er behov for det.
Mange oplever, jeg selv inklusiv, at 8-ugers tjekket hos egen læge efter fødsel er minimalt og ikke specielt brugbart.
For mange også en rigtig ubehagelig oplevelse. Det kan vi ændre på. For et knib er ikke bare et knib.
Jeg har en travl hverdag ligesom alle andre forældre med mindre børn, og ved at det kræver en del planlægning at få træning til at blive en fast del af ens liv.
Det er for mig derfor vigtigt at give redskaber videre og ideer til, hvordan det kan lade sig gøre.
Mvh. Mie Olsen.

SAMARBEJDSPARTNERE

Clear
Cache