Behandling af efterfødselsgener i Fysikken


En graviditet kan være rigtig hård for kroppen.
*
*
Alene de kilo man tager på, tynger bækkenet og stabiliteten i kroppen og sætter pres på bækkenbunden.

Ved vaginal fødsel udvides din bækkenbundsmuskulatur maksimalt evt. med forskellige grader af bristninger. Ved kejsersnit er der arvæv, der skal holdes i ro og ikke må stresses de første mange uger.

Kroppen er træt og der sker en del hormonelle og psykiske forandringer ved at blive forældre – og det er om du er første eller flergangsfødende.

Efter fødslen er det vigtig at give kroppen ro og bare være forældre. Men man kan allerede starte med at indarbejde gode løfteteknikker, hvordan du bærer dit barn, gode ammestillinger, hvordan du skåner mavemuskler og bækkenbund når du rejser og sætter dig samt kommer op/ned fra sengen, aktivere din bækkenbund igen og meget mere.

Det er ikke alle hvis mavemuskler samler sig eller bækkenbunden heler af sig selv – specielt flergangsfødende skal bruge længere tid.

Det kan give forskellige symptomer/gener, som fx:

– Smerter i lænd og hofter
– Smerter i øvre ryg og kan udvikle sig til hovedpine
– Problemer med at holde på vandet
– Se gravid ud flere måneder/år efter fødsel
– Smerter ved gåture, let løb mm
– Dårlig fordøjelse

Din krop har brug for genoptræning for at kunne vende tilbage til de ting du ønsker.

Alt det kan vi hjælpe dig med uden at du skal bruge timevis af træning – det handler om at implementere det i din dagligdag. 5-15 min træning om dagen gør underværker på den lange bane.

Mvh. Mie Olsen
Fysioterapeut og behandler af efterfødselsgener hos kvinder.

*
*
*
Fysikkens efterfødselshold:

Efterfødselsholdet i Fysikken er et lukket lille hold med fokus på bækkenbunden og samling af de eventuelle delte mavemuskler.

Varighed 6 uger. Undervisningen vil foregå med instruktion i bækkenbund og der vil første og sidste dag blive undersøgt for delte mavemuskler og hvor godt man kan aktivere bækkenbunden.

Holdet foregår 1 gang om ugen af en times varighed.

Derudover vil man efter hver gang modtage en lille hjemmeopgave på skrift. Opgaven vil altid være overskuelig og vil kunne inddrages i det daglige.

Fokus på træningen er udover bækkenbund og delte mavemuskler, at lære sin krop at kende igen.

Derudover at sikre korrekte bære og løfte teknikker, så man undgår mulige smerter i kroppen.

Når man har endt et efterfødselsforløb kan man, hvis man ønsker det, melde sig ind i fitness og komme på mor & barn holdet, hvor der kommer mere styrke og konditræning indover. Altid med fokus på bækkenbunden og mavemusklerne.

Ring til Fysikken og hør nærmere.

Babyer er selvfølgelig velkomne 💕

📧 fysikken@fysikken.dk
☎️ 57612465
🌍 www.fysikken.dk

SAMARBEJDSPARTNERE

Clear
Cache