Mor-Barn Hold

Din krop har været igennem en stor belastning under graviditeten og en vaginale fødsel eller kejsersnit. Under graviditeten ændres din kropsholdning bl.a. pga. maven der vokser. Oftest falder man mere sammen i overkroppen og har til sidst svært ved at trække vejret igennem, da baby fylder så meget. Bækkenbunden er under max belastning og mavemusklerne deler sig (rectus diastase).

Måske har du haft smerter under graviditeten og efter fødslen.

Fødslen i sig selv er hård – men lige så hårdt er forløbet efterfølgende med en baby, der har brug for dig 24/7. Du får ikke lige så meget søvn som tidligere, den er oftest afbrudt og din styrke er måske ikke som den har været.

Træning og genoptræning af kroppen efter fødsel er ikke nemt. Det tager tid. Bækkenbunden, balder, core, skuldre, mavemuskler mm har ikke den samme styrke som før din graviditet og skal langsomt trænes op uden at det tager for meget af din kostbare energi.

Mor-barn holdet er for dig der går hjemme med dit barn/børn, som ønsker træning, hvor der er fokus på bækkenbund, mavemusklerne og i det hele taget hele kroppen.

Træningen foregår som regel med en lille opvarmning, hvor der er fokus på at få kontakt til bækkenbunden, core og vejrtrækning. Herefter en eller to øvelser, hvor pulsen kommer lidt op. Den sidste del af timen sluttes af med cirkeltræning, hvor hele kroppen bliver trænet.

Vi bruger fra gang til gang forskellige redskaber alt efter hvad der er stemning for. Kan være kettlebell, TRX, vægte, elastikker, trampolin mm. Træningen skal gerne være lidt sjov og hvis baby/barn ikke vil ligge selv,  inddrages de i øvelserne.

Alle kan være med! Så om du tidligere har trænet eller aldrig prøvet et hold før kan man være med. Der er ingen træning, der er rigtig eller forkert – det gælder om at ramme dit niveau, så du bliver stærkere i maven, balder, bækkenbund, skuldre mm så du lettere kan bære dit barn stærkt og give dig mere energi.

Det er en forudsætning at man har en vis kontakt til sin bækkenbund og kan aktivere den. Man kan evt. få en tid til en vurdering hos vores to gynækologiske fysioterapeuter.

Børn/babyer er velkomne til at være med. Efter timen er der mulighed for at blive og snakke med de andre mødre og måske drikke en kop kaffe. Barnevogn kan stå inde eller ude tæt på salen. Der er god puslepladsfacilitet. Vi har lidt legetøj, som baby/barn kan lege med.

To dage om ugen med styrke og konditionstræning. Det anbefales at man inden har været på efterfødselsforløbet eller lign. med genoptræning af bækkenbund og undersøgelse af rectus diastase.

Mandagsholdet kl 14-15 er træning i sal med fx frie vægte, kettlebell, TRX mm.

Torsdagsholdet kl 10.30-11.45 er en halv times spinning efterfulgt af styrke i salen. Jeres børn er altid velkomne i alle aldre.

TILBAGE TIL OVERSIGT
Kontakt

SAMARBEJDSPARTNERE

Hør mere

Ring til os